Szombat, 2024-04-27, 17:19
JAWA Közösség NyitólapRegisztrációBelépés
Üdvözöllek Vendég | RSS
Főmenü
Belépés
Megosztom
Keresés
 1975-ös modell 


Egy 1975-ös "Svět Motoru" cikk tesztalanya, hátul enduro gumival. Maga a motor korábbi, 


1974 nyarán a KERMI megkezdte az NSZK-ban, NDK-ban, Csehszlovákiában és Lengyelországban már 1969 óta forgalmazott könnyű kivitelű motorkerékpárjának vizsgálatát. Egy Segédmotorkerékpár és egy Motorkerékpár kivitelű kétkerekű érkezett az intézethez, ezen járművek tartóstesztjét komolyabb meghibásodás nélkül sikerült teljesíteniük. Segédmotorkerékpárként való értékesítéshez a gyárnak eszközölnie kellett bizonyos módosításokat a gyári kivitelhez képest. Így a magyarországi példányok hosszabb könyökcsővel, szűkített beömlőnyílással, és 11 fogas lánckerékkel rendelkeztek az eredetihez képest. A KERMI javasolta a mellső fényszóró "butítását", mely szerint nem lett volna szabad távolsági fénynek lennie Segédmotoron, végül efölött szemet hunytak.
A Mobil Kereskedelmi Vállalat a fentiekben leírt módosításokkal rendelkező segédmotorkerékpárokat kezdte el forgalmazni 1974 év végén.


A hazai boltokban kapható új típusú Jawa 50 "Mustang" motorkerékpár.


A Motorkerékpár leírása:
A mellső villa szerelhető kivitelű, pár apró módosítástól eltekintve (mint például a felső villahíd középső anyájánál lévő két kis karom megléte, melyek a függőleges villatengelybe mélyedve némiképp merevítő funkciót látnak el, és a sárvédő tartófüleinél lévő dupla-furatok, és a zsírzógomb középre helyezése) egyezik a korábban bemutatott Super M20 típusú SMKP-éval. A villa szárai teljes egészében cserélhetőek, felül horganyzott zárócsavarokkal, ahogy a korabeli Babettákon is (228-207.208) melyek védő műanyag sapkái meg is egyeznek, a villahidak elég masszívak, ennél az évjáratnál jellemzően a szárak szoktak meggörbülni. Itt érdemes még megemlítenem a színre fújt lámpatartókat is, melyek leszedhetőek a villa szerelésekor, a rezgések és zajok csillapítása érdekében gumibakokon állnak.
A kilométerórát az NDK-ból importálták, a Friedrich Ebert nevét viselő EAW "Kombinat VEB Elektro-Apparate-Werke, Berlin-Treptow" szállította, teljesen megegyezik a későbbi szériás Simson Starok, Schwalbék órájával, annyi különbséggel, hogy fekete a számlap, és fehér a mutató.
Mellső lámpa a Jawa 90-ről származik, mely megkapta a Pionyrokról ismert gyújtáskapcsoló modult, lámpakeret és a fényszórótükör megegyezik a T4K típusú Csehszlovák kertitraktorokéval.
A korai példányok gyakran előfordulnak kürttel, ehhez más kábelköteg (zömmel szürke PVC csőben húzott), és más bilux kapcsoló-ház tartozik.
A tank önmagában nem szélesebb, mint későbbi társai, viszont a beöntőnyílás 10-15 mm-el jobbra található, a középen hosszában elhelyezett hegesztési varratot fedő gumicsík körül-belül 40 mm széles.
A nyereg alapjaiban szintén a Jawa 90-ről származik, felfogatása más.

A régi típusú tartály beöntőnyílása kintebb található későbbi társához képest.

Az új típusú tartály a hozzá, és a hozzá nem illő gumicsíkkal.


A váz és a motorblokk nagyrészt megegyezik az 1974 után gyártott Pionyrokéval, mely az itthon lévő M20-asokhoz képest módosított, ovális szelvényű acélból készült. A 21-es és a Mustang váza között a tank, és  a burkolatok felfogatásai különböznek.
Mustang esetében kapott egy segédvázat is, merevítendő a porvédő nélküli, horganyzott rugókkal ellátott hátsó teleszkópok felső felfüggesztését is, alátámasztva ezzel a nyeregnek.
A láncvédő fekete színű, egyenes kivitelű, ívvel nem követi a hátsó lánckereket.


Egy szépen felújított példány részlete, hazánkba hátsó lábtartó nélkül került a hazai KRESZ alapján KERMI kérésre

Levegőszűrő megegyezik a későbbi Ideálok, Jawa 20-21-es típusokéval, a légbeömlő az előbbiekhez képest egyenes, a légszűrő a tank alatt van elhelyezve, egy gumiharmonika köti össze a karburátorral.
A karburátor a Jawa 20-on találhatóval megegyező, az úszón található egy tüske, melyet nem lehet állítani, később ezen módosítottak.
Bowdenek és a kilométeróra spirálja szürke színű.
Kerekek: A kerékaggyal 2.5 mm átmérőjű küllők fogják össze a 1,5 coll széles ráfokat, melyeken 2.75*16-os úgynevezett "Méhsejtmintás" Barum gumik találhatóak, ez a mintázat jelen volt a korabeli autók, és szinte az összes többi Jawa, CZ motorkerékpár típuson.
Naptár
«  Április 2024  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Körkérdésünk
Értékeld honlapomat
Összes válasz: 458
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Copyright MyCorp © 2024Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz