Jawa 50 typ 550 Pionyr/Párez (Tuskó)

Fotó:Ocskay Zoltán
Egy remek írás jelent meg az Origo.hu oldalon, illetve a Veterán Autó és Motor 2007/3. számában.
A cikk ide kattintva olvasható.
A cikk ide kattintva olvasható.
Technikai adatok
| Motor | |
| Motor | Kétütemű, keresztöblítéses, résvezérelt |
| Hűtés | Léghűtés |
| Furat |
Ø 38 mm |
| Löket |
44 mm |
| Lökettérfogat |
49,8 cm 3 |
| Kompressziós viszony |
6,6 : 1 |
| Maximális teljesítmény |
1,5 LE (1,1 kW)/5000 f/perc |
| Karburátor | Jikov 2912 |
| Gyújtás | PAL belsőmágneses lendkerekű gyújtás |
| Világításrendszer | 6V 20 W |
| Gyújtótekercs | 6 V |
| Gyújtógyertya | PAL 14–7R (PAL N7) |
| Előgyújtás | 1,6 – 1,9mm |
| Megszakítóhézag | 0,4 mm |
| Váltómű | |
| Váltó | háromsebességes |
| Tengelykapcsoló | kétlamellás olajfürdős |
| Primeráttétel | 2,43 : 1 (14/34) |
| Primerlánc | ČZ – Favorit 3/8" x 3/8" – 44 szemes |
| Szekunderáttétel | 4,23:1 (13/55) |
| Szekunderlánc | 12,7×5,2 – 109+1 szemes |
| Váltóáttétel | |
| 1. sebesség |
1 : 2,94 (24/14×24/14) |
| 2. sebesség | 1 : 1,716 (24/14×18/20) |
| 3. sebesség | 1 : 27,72 |
| Váz és környezete |
|
| Váz | zártszelvényből hegesztve készült |
| Első felfüggesztés |
levegő csillapítású teleszkóp 90 mm-es rugóúttal |
| Hátsó felfüggesztés |
lengővilla 50 mm-es rugóúttal, csillapítás nélkül |
| Fék elöl |
dobfék, Ø 100 mm |
| Fék hátul |
dobfék, Ø 100 mm |
| Üzemanyagtartály | 3,5 l (tartalék 0,5l) |
| Keverék |
1 : 25 |
| Első ráf |
Krómozott, lemezből préselt, 16" – 1,5 A X 2 |
| Hátsó ráf |
Krómozott, lemezből préselt, 16" – 1,5 A X 2 |
| Gumi méret |
2,50×16" |
| Méretek | |
| Tengelytáv | 1165 mm |
| Teljes szélesség |
600 mm |
| Maximális magasság |
936 mm |
| Teljes hossz |
1770 mm |
| Kormány szélessége |
720 mm |
| Üres súly |
54 kg |
| Teherbírás | 130 kg |
| Egyéb adatok |
|
| Maximális sebesség |
45 km/h |
| Legnagyobb emelkedés |
32 % |
| Fogyasztás | 1.5l/100 km |
| Gyártási év |
|
| JAWA 550 |
1955 – 1958 |







