|
Jawa 50 Super M20 |
Jawa 50 Super M20
Korabeli KERMI fotó A vágbesztercei gyár 1967-ben igazodva a magyar igényekhez, kifejlesztett egy, csak nekünk szállított robogó kivitelű motorkerékpárt, melynek elsődleges célja, hogy rendszám nélkül használható, egyszemélyes, 50 km/h-s végsebességet nem meghaladó segédmotorkerékpár legyen. Első körben "kaptunk" egy egyszemélyesre alakított, Jawa 555 csomagtartóval szerelt, hátsó lábtartó nélküli motorkerékpárt, de végül ezt a magyar hatóságok "könnyen visszaalakíthatósága" miatt nem fogadták el SMKP-ként, és mivel Csehszlovákiában a Jawa "nullapäť"-et ebben az évben felváltotta a Jawa 20, végül azt állították itthon szinte módosítás nélkül, rendszámköteles motorkerékpárként forgalomba, különleges színben M20 (M, mint Maďarská) néven. Ez a motor csak ebben az almazöld-világossárga színösszeállításban létezett, és az Ideal utódjaként a "Super" becenevet kapta. Lényeges változtatások az elődjéhez képest: -megnövelt sűrítési arány (csökkentett égéstér) -megnövelt teljesítmény -módosított motorblokk öntvény, (a gyújtás oldali deknin elhelyezett alumínium-öntvény ablak segíti a gyújtás gyors beállítását, és a kuplung kiemelő mechanika segít, hogy kevesebb erőkifejtéssel lehessen "kuplungolni") -módosított csatornák a hengerben -első sebességi fokozat áttétele változott -továbbfejlesztett, 17 mm-es Jikov karburátor
Legjobb tudomásom szerint ebből a típusból viszonylag kevés jutott el hozzánk, 1968-ban leállították felénk a Csehszlovák mopedek exportját egészen 1970-ig, a Babetták megjelenéséig. Még egy KERMI fotó 1967-ből Technikai adatok
Motor |
Motor |
Kétütemű, keresztöblítéses, résvezérelt
|
Hűtés |
Léghűtés |
Furat
|
Ø 38 mm |
Löket
|
44 mm |
Lökettérfogat
|
49,8 cm 3 |
Sűrítési arány
|
9,2 : 1 |
Maximális teljesítmény
|
3,5 LE (2,6 kW)/6500 f/perc
|
Keverék
|
30 : 1 |
Karburátor |
Jikov 2917 PSb (főfúvóka 68, alapjárati fúvóka 38) |
Gyújtás |
PAL belsőmágneses lendkerekű gyújtás
|
Világításrendszer |
6V-15/15W (elöl) 6V5W (szofita, hátul)
|
Gyújtótekercs |
8V 02-9210.30
|
Gyújtógyertya |
PAL 14–8R (PAL N8) zavarmentesítő ellenállással
|
Előgyújtás |
1,6 – 1,9mm |
Megszakítóhézag |
0,4 mm |
Váltómű |
Váltó |
háromsebességes |
Tengelykapcsoló |
kétlamellás olajfürdős
|
Primeráttétel |
2,43 : 1 (14/34) |
Primerlánc |
ČZ – Favorit 3/8" x 3/8" – 44 szemes |
Szekunderáttétel |
5:1 (11/55) 4,58:1 (12/55), 4,23:1 (13/55) |
Szekunderlánc |
12,7×5,2 – 109+1 szemes |
Váltóáttétel |
1. sebesség
|
1 : 2,94 (24/14×24/14) |
2. sebesség |
1 : 1,716 (24/14×18/20) |
3. sebesség |
1 : 27,72 |
Váz és környezete
|
Váz |
zártszelvényből hegesztve készült
|
Első felfüggesztés
|
levegő csillapítású teleszkóp 90 mm-es rugóúttal
|
Hátsó felfüggesztés
|
lengővilla 85 mm-es
|
Fék elöl
|
dobfék, Ø 125/20 mm |
Fék hátul
|
dobfék, Ø 125/20 mm |
Üzemanyagtartály |
5,5 l (tartalék 0,75l) |
Keverék járatáskor
|
1 : 25 |
Első ráf
|
Krómozott, lemezből préselt, 1,5 A X 16" |
Hátsó ráf
|
Krómozott, lemezből préselt, 1,5 A X 16"
|
Első gumi
|
2,75×16" |
Hátsó gumi
|
2,75×16" |
Méretek |
Tengelytáv |
1165 mm |
Teljes szélesség
|
600 mm |
Maximális magasság
|
930 mm |
Teljes hossz
|
1780 mm |
Kormány szélessége
|
720 mm |
Üres súly
|
65 kg
|
Teherbírás |
160 kg |
Egyéb adatok
|
Maximális sebesség
|
65 km/h |
Legnagyobb kapaszkodóképesség 80 kg terhelésnél
|
25 % |
Fogyasztás |
2,3l/100 km
3,2l/100 km 2 személlyel
|
Gyártási év
|
JAWA Super M20 |
1967 – 1968 |
|
|
Naptár |
« Április 2024 » | H | K | Sze | Cs | P | Szo | V | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
|
Statisztika |
Online összesen: 1 Vendégek: 1 Felhasználók: 0 |
|
|