Vasárnap, 2024-04-28, 13:57
JAWA Közösség NyitólapRegisztrációBelépés
Üdvözöllek Vendég | RSS
Főmenü
Belépés
Megosztom
Keresés
 Jawa 50 Super M20 

Jawa 50 Super M20




Korabeli KERMI fotó

A vágbesztercei gyár 1967-ben igazodva a magyar igényekhez, kifejlesztett egy, csak nekünk szállított robogó kivitelű motorkerékpárt, melynek elsődleges célja, hogy rendszám nélkül használható, egyszemélyes, 50 km/h-s végsebességet nem meghaladó segédmotorkerékpár legyen. Első körben "kaptunk" egy egyszemélyesre alakított, Jawa 555 csomagtartóval szerelt, hátsó lábtartó nélküli motorkerékpárt, de végül ezt a magyar hatóságok "könnyen visszaalakíthatósága" miatt nem fogadták el SMKP-ként, és mivel Csehszlovákiában a Jawa "nullapäť"-et ebben az évben felváltotta a Jawa 20, végül azt állították itthon szinte módosítás nélkül, rendszámköteles motorkerékpárként forgalomba, különleges színben M20 (M, mint Maďarská) néven.  Ez a motor csak ebben az almazöld-világossárga színösszeállításban létezett, és az Ideal utódjaként a "Super" becenevet kapta. Lényeges változtatások az elődjéhez képest:
-megnövelt sűrítési arány (csökkentett égéstér)
-megnövelt teljesítmény
-módosított motorblokk öntvény, (a gyújtás oldali deknin elhelyezett alumínium-öntvény ablak segíti a gyújtás gyors beállítását, és a kuplung kiemelő mechanika segít, hogy kevesebb erőkifejtéssel lehessen "kuplungolni")
-módosított csatornák a hengerben
-első sebességi fokozat áttétele változott
-továbbfejlesztett, 17 mm-es Jikov karburátor

Legjobb tudomásom szerint ebből a típusból viszonylag kevés jutott el hozzánk, 1968-ban leállították felénk a Csehszlovák mopedek exportját egészen 1970-ig, a Babetták megjelenéséig.




Még egy KERMI fotó 1967-ből



Kétféle felirat, feltehetően a baloldali a korábbi.



Technikai adatok

Motor
Motor Kétütemű, keresztöblítéses, résvezérelt
Hűtés Léghűtés
Furat
Ø 38 mm
Löket
44 mm
Lökettérfogat
49,8 cm 3
Sűrítési arány
9,2 : 1
Maximális teljesítmény
3,5 LE (2,6 kW)/6500 f/perc
Keverék
30 : 1
Karburátor Jikov 2917 PSb (főfúvóka 68, alapjárati fúvóka 38)
Gyújtás PAL belsőmágneses lendkerekű gyújtás
Világításrendszer 6V-15/15W (elöl) 6V5W (szofita, hátul)
Gyújtótekercs 8V 02-9210.30
Gyújtógyertya PAL 14–8R (PAL N8) zavarmentesítő ellenállással
Előgyújtás 1,6 – 1,9mm
Megszakítóhézag 0,4 mm
Váltómű
Váltó háromsebességes
Tengelykapcsoló kétlamellás olajfürdős
Primeráttétel 2,43 : 1 (14/34)
Primerlánc ČZ – Favorit 3/8" x 3/8" – 44 szemes
Szekunderáttétel 5:1 (11/55) 4,58:1 (12/55), 4,23:1 (13/55)
Szekunderlánc 12,7×5,2 – 109+1 szemes
Váltóáttétel
1. sebesség
1 : 2,94 (24/14×24/14)
2. sebesség 1 : 1,716 (24/14×18/20)
3. sebesség 1 : 27,72
Váz és környezete
Váz zártszelvényből hegesztve készült
Első felfüggesztés
levegő csillapítású teleszkóp 90 mm-es rugóúttal
Hátsó felfüggesztés
lengővilla 85 mm-es
Fék elöl
dobfék, Ø 125/20 mm
Fék hátul
dobfék, Ø 125/20 mm
Üzemanyagtartály 5,5 l (tartalék 0,75l)
Keverék járatáskor
1 : 25
Első ráf
Krómozott, lemezből préselt, 1,5 A X 16"
Hátsó ráf
Krómozott, lemezből préselt, 1,5 A X 16"
Első gumi
2,75×16"
Hátsó gumi
2,75×16"
Méretek
Tengelytáv 1165 mm
Teljes szélesség
600 mm
Maximális magasság
930 mm
Teljes hossz
1780 mm
Kormány szélessége
720 mm
Üres súly
65 kg
Teherbírás 160 kg
Egyéb adatok
Maximális sebesség
65 km/h
Legnagyobb kapaszkodóképesség 80 kg terhelésnél
25 %
Fogyasztás 2,3l/100 km
3,2l/100 km 2 személlyel
Gyártási év
JAWA Super M20 1967 – 1968
Naptár
«  Április 2024  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Körkérdésünk
Értékeld honlapomat
Összes válasz: 458
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Copyright MyCorp © 2024Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz